Get Adobe Flash player
menu
Cretan Quality Label Cretan Quality Label
menu
 
 
content

Συμμετοχή του Κρητικού Συμφώνου Ποιότητας στην 3η έκθεση Κρητικού κρασιού “Οινοκρητικά 2009″


Η Κρήτη αποτελεί ιδανικό τόπο για την ανάπτυξη γαστρονομικού τουρισμού. Η επισήμανση αυτή έγινε στην διάρκεια της ημερίδας που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της 3ης έκθεσης Κρητικού κρασιού που υπό τον τίτλο “Οινοκρητικά” διοργανώθηκε με επιτυχία το Σαββατοκύριακο στο Μεγάλο Αρσενάλι των Χανίων, από την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και τα δίκτυα οινοποιών Χανίων- Ρεθύμνης και Ηρακλείου.

« Η Κρήτη έχει ένα όνομα εξίσου αναγνωρίσιμο με διάσημες για τον γαστρονομικό και οινικό τουρισμό τους περιοχές, όπως η Τοσκάνη της Ιταλίας» είπε ο οινικός ερευνητής Γιώργος Μακρής, διευκρινίζοντας πως εκτός από την Κρητική φύση και τα τοπία «υπάρχουν πολλά προϊόντα, τυροκομικά, μέλια, λάδια, κρασιά, χειροτεχνήματα. Σιγά- σιγά έχει αρχίσει να αναπτύσσεται ένα πλαίσιο τουρισμού με ταυτότητα. Όπου ο άλλος πάει να δει τον τόπο, τους ανθρώπους, τα προϊόντα του, να τα γευτεί και πιθανώς να τα αγοράσει. Νομίζω ότι στην Κρήτη, υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις προκειμένου να μπει σε υλοποίηση ένα τέτοιο σχέδιο».

Σύμφωνα με τον κ. Μακρή , ο οινοτουρισμός πρέπει να συνδυαστεί με τον γαστρονομικό τουρισμό και ειδικά στην Κρήτη «έχουμε τον ιστορικότερο αμπελώνα του κόσμου, βεβαιωμένο επιστημονικά ότι έρχεται από τα Μινωικά χρόνια, με συνεχή παρουσία , με μεγάλη συμμετοχή στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων, στην οικονομία του νησιού με αποκορύφωμα τον Μαλβαζία οίνο». Καταλήγοντας ο κ. Μακρής τόνισε: «Υπάρχουν όλα όσα χρειάζονται προκειμένου να αρχίσει να υλοποιείται η ιδέα του δρόμου του κρασιού. Αυτή είναι η τελική κατάληξη. Δηλαδή ένα δρομολόγιο, στο οποίο ο επισκέπτης θα έχει να δει και να απολαύσει το τοπίο και τη θέα, να σταματήσει σε επιλεγμένα σημεία πολιτιστικού και γαστρονομικού ενδιαφέροντος και κατά συνέπεια να φύγει με ένα σύνολο εμπειριών με τις οποίες γυρνώντας στον τόπο του θα έχει να λέει. Αυτός είναι ο στόχος κι ας μην έχει αγοράσει ή καταναλώσει εδώ πολλά. Αν δει το προϊόν στο ράφι της πατρίδας του αμέσως θα του έρθει αυτό απάνω και θα το αγοράσει εκεί».

Από την πλευρά της η διευθύντρια του Κρητικού Συμφώνου Ποιότητας που δημιούργησαν οι τέσσερεις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις του νησιού, Ζωή Νόβακ, αναφέρθηκε στην βασική προϋπόθεση για την υλοποίηση του σχεδίου ια γαστρονομικό- οινικό τουρισμό, που δεν είναι άλλη από την λέξη “συνεργασία”.

« Το πρώτο βήμα είναι να βοηθήσουμε τους ίδιους τους επιχειρηματίες και σε αυτό λειτουργεί ενισχυτικά το σήμα της Κρητικής κουζίνας που θα δημιουργήσει το Κρητικό Σύμφωνο Ποιότητας και το οποίο θα είναι ένα σήμα ποιότητας που θα είναι αναγνωρίσιμο, θα βασίζεται στην Κρητική διατροφή, στην αποκλειστική χρήση ελαιολάδου και στην αποκλειστική χρήση τοπικών προϊόντων» είπε η κα Νόβακ.

Η Κρητική διατροφή πρέπει να αποκτήσει συγκεκριμένη ταυτότητα επεσήμανε ο διευθυντής της Αναπτυξιακής Χανίων Στέφανος Μαρκουλάκης διευκρινίζοντας : «Για παράδειγμα υπάρχει ένα σουβλατζίδικο που λέει σουβλάκι fast – food κι από κάτω cretan traditional food. Αυτό φυσικά δεν είναι κρητική παραδοσιακή διατροφή αλλά κάτι τελείως άλλο. Εμείς νομίζω ότι πρέπει με επίσημο τρόπο, μέσω ενός επίσημου φορέα, να ξεκαθαρίσουμε τι είναι κρητική διατροφή και τι δεν είναι, τι μπορεί να είναι κρητική κουζίνα και τι να μην είναι. Αυτό μπορεί να γίνει μέσω του Κρητικού Συμφώνου Ποιότητας ή μέσα κι από άλλες κινήσεις».

Όπως επισημάνθηκε, τα δύο δίκτυα οινοποιών Ηρακλείου και Χανίων-Ρεθύμνης σε συνδυασμό με το δίκτυο εστιατορίων “Ελαιογευσίες”, που χρησιμοποιούν αποκλειστικά Κρητικό παρθένο ελαιόλαδο, με έμφαση στην Κρητική κουζίνα, μπορούν να αποτελέσουν την μαγιά για την περαιτέρω συνεργασία έτσι ώστε να αναπτυχθεί ο γαστρονομικός τουρισμός στην Κρήτη.

ΝΑΠ.Σ.

Πηγή: Εφημερίδα Νέος Κήρυκας

Tags: , , , , ,


Both comments and pings are currently closed.


content