του Γιώργου Κώνστα Χανιώτικα Νέα
Περιορισμένη παρουσία των τοπικών προϊόντων σε ξενοδοχεία, εστιατόρια και καφέ διαπιστώνουν οι ξένοι επισκέπτες των Χανίων, σύμφωνα με τις απαντήσεις που έδωσαν σε ερωτηματολόγιο της εταιρείας δημοσκοπήσεων «Cretan Polls».
Η δημοσκόπηση έγινε στο πλαίσιο του φεστιβάλ «Τουρισμός, Γη, Πολιτισμός», στο χρονικό διάστημα 26 – 31 Αυγούστου και τα αποτελέσματά της κρίνονται ιδιαίτερα ενδιαφέροντα και θα πρέπει να μελετηθούν από τους τοπικούς φορείς.
Παρότι οι τουρίστες δοκίμασαν τα τοπικά προϊόντα που προσφέρθηκαν στο φεστιβάλ, ένα πολύ μεγάλο ποσοστό εξ αυτών δεν τα συνάντησε ούτε στο ξενοδοχείο ούτε στο εστιατόριο ούτε στα καφέ που επισκέφθηκε, ενώ μόνο στα super markets διαπιστώνεται μια καλύτερη παρουσία τους!
«Από τη στιγμή που οι επισκέπτες έμειναν ικανοποιημένοι από τα τοπικά προϊόντα που συνάντησαν στο φεστιβάλ θα πρέπει αυτά να βρίσκονται παντού. Oι τουρίστες καλοδέχτηκαν τα τοπικά προϊόντα και έχουν θετική άποψη για αυτά, αλλά δεν τα συνάντησαν σε πολλά από τα μέρη όπου βρέθηκαν», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας δημοσκοπήσεων, που πρόσφερε αμισθί την έρευνα στον Δήμο Πλατανιά.
«Πιστεύουμε ότι μέσω της σκιαγράφησης και των προοπτικών που αναδεικνύονται από την έρευνα θα καταφέρουν να χαράξουν μια ανάλογη στρατηγική», συμπλήρωσε ο κ. Κυριακόπουλος, υπογραμμίζοντας πως ιδιαίτερα θετικά ήταν τα σχόλια και για το ίδιο το φεστιβάλ και η συνέχισή του θα αυξήσει την επισκεψιμότητα της περιοχής.
Τοπικά προϊόντα
Στην ερώτηση «συναντήσατε τα προϊόντα της έκθεσης σε άλλους χώρους σε επίπεδο ίδιας γευστικής αξίας;»:
► ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ: Το 32% των επισκεπτών συνάντησε τα προϊόντα της έκθεσης σε εστιατόρια (το 24,8% εξ αυτών έμεινε ικανοποιημένο και το 7,2% δεν έμεινε ικανοποιημένο από την ίδια γευστική αξία). Το 32% δεν συνάντησε τα προϊόντα αυτά στα εστιατόρια, ενώ το 36% δεν απαντά.
► ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ: Το 16,2% συνάντησε τα ίδια προϊόντα σε ξενοδοχεία (10,4% έμεινε ικανοποιημένο, τo 5,8 δεν έμεινε ικανοποιημένο). Το 31,8% δεν συνάντησε τα προϊόντα της ίδιας γευστικής αξίας στα ξενοδοχεία. Ενώ το 52% δεν απάντησε.
► SUPER MARKET: Το 35,1% τα συνάντησε και έμεινε ικανοποιημένο, το 9,1% τα συνάντησε και δεν έμεινε ικανοποιημένο και το 25,3% δεν τα συνάντησε.
►ΚΑΦΕΤΕΡΙΕΣ: Το 20,9% συνάντησε τα τοπικά προϊόντα (15% έμεινε ικανοποιημένο, 5,9% δεν έμεινε ικανοποιημένο). Το 32,7% δεν συνάντησε τα εν λόγω προϊόντα στις καφετέριες.
Για το τι ρόλο παίζουν τα τοπικά προϊόντα σε ό,τι αφορά το φεστιβάλ, το 71,4% απάντησε ότι τα τοπικά προϊόντα αυξάνουν το ενδιαφέρον του τουρίστα, το 20,5% ότι αποτελούν κίνητρο για μια πρώτη και επόμενη επίσκεψη στον Πλατανιά και το 8,1% ότι συναποτελούν το brand name του Πλατανιά.
Τι θα θέλατε;
Για το ποια προϊόντα θα ήθελαν να βρίσκονται στα super market της χώρας τους, οι ξένοι επισκέπτες απάντησαν σε ποσοστό 66,9% ότι θεωρούν το μέλι βασικό προϊόν. Το 53% το λάδι, το 45,4% τα βότανα, το 33,7% τη ρακή, το 27,2% τα γαλακτοκομικά, το 26,3% το κρασί, το 23,7% τους χυμούς, το 15,5% τα εσπεριδοειδή κ.ά. Σε αυτό το ερώτημα ο κάθε ερωτώμενος μπορούσε να δώσει τρεις απαντήσεις.
Οι πολίτες κατά 90% δηλώνουν ικανοποιημένοι από τη διοργάνωση, κατά 86% από τον χώρο του φεστιβάλ, κατά 86% από τα προϊόντα, 70% για τις δράσεις, κατά 80% από την προσβασιμότητα στον χώρο του φεστιβάλ και 95% που θα προχωρούσαν σε μελλοντική αγορά των προϊόντων που είδαν στο φεστιβάλ. To 83% δηλώνει ικανοποιημένο από την ποικιλία των προϊόντων, το 73% από τις τιμές και το 94% από τη γευστική αξία των προϊόντων.
“Χρήσιμα συμπεράσματα”
«Τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης μας προσφέρουν χρήσιμα συμπεράσματα που θα ωφελήσουν στον σχεδιασμό που θέλουμε να κάνουμε για τον Δήμο μας», δήλωσε ο δήμαρχος Πλατανιά, κ. Γ. Μαλανδράκης.
Ο ίδιος επεσήμανε πως «ο Δήμος μας μπορεί να χαρακτηριστεί μια μικρή Ελλάδα. Έχει όλα τα χαρακτηριστικά του τουρισμού, του αγροτικού τομέα, του ορεινού όγκου. Μέσα από αυτήν τη γιορτή θέλουμε να προβάλλουμε και πιστεύω ότι το καταφέραμε σε έναν αρκετά υψηλό βαθμό και το τουριστικό προϊόν στο οποίο ο Δήμος μας είναι πρωτοπόρος, όχι μόνο σε επίπεδο Νομού, αλλά σε Κρήτης και χώρας. Συγχρόνως προβάλλαμε όλα εκείνα τα προϊόντα που παράγουμε ως περιοχή και τα οποία φημίζονται για την ποιότητα και το πόσο υγιεινά είναι. Από αυτήν την εκδήλωση θέλαμε να δείξουμε και κάτι ακόμα. Το πολιτιστικό απόθεμα που υπάρχει.
Ο πολιτισμός είναι μια στάση ζωής, μια κουλτούρα, μια συμπεριφορά που μας χαρακτηρίζει όλους και στον Δήμο και στην περιοχή μας. Και θέλουμε να δημιουργήσουμε έναν θεσμό που να παντρεύει πρωτογενή και τριτογενή τομέα μέσα από δράσεις που θα αναδεικνύουν και τον πολιτισμό και θα δημιουργούν συνέργειες. Στο πλαίσιο αυτό έγινε και η έρευνα αυτή που αξίζει περισσότερη μελέτη».
H ταυτότητα της έρευνας
►Η έρευνα διενεργήθηκε κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ 26 – 31 Αυγούστου.
► Δείγμα: 358 επισκέπτες, ηλικίας από 15 ετών και πάνω.
►Το 55,2% των ερωτηθέντων ήταν από την Ελλάδα.
► Το 10,4% από τη Σουηδία, 5,8% από Μ. Βρετανία, 4,5% Νορβηγία, 3,2% Δανία, 6% άλλες χώρες.
► Το 24,2% ήταν ηλικίας από 25 έως 34 ετών και το 22,8% ηλικίας από 35 έως 44 ετών.
► Το 59,5% Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, το 32,4% της Δευτεροβάθμιας και το 8,1% Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Tags: δημοσκόπηση, έρευνα, εστιατόρια, καφέ, Κρήτη, ξενοδοχεία, τοπικά προϊόντα
Both comments and pings are currently closed.